افزایش درک مطلب - درک مطلب
چرا با تندخوانی، درک مطلب بالاتر می رود؟
مرداد ۲۶, ۱۳۹۶
افزایش درک مطلب - درک مطلب
کلید طلایی رسیدن به بالاترین درک مطلب
مهر ۲۵, ۱۳۹۷

تکنیک های ساده برای افزایش قدرت مغز و تمرکز !

افزایش تمرکز و قدرت مغز

افزایش قدرت مغز

بازیابی انرژی از دست رفته !

اگر تا به حال تجربه ورزش کردن رو داشته باشید ، حتما برای شما پیش آمده که بعد از دقایقی بسته به نوع ورزش و فعالیتی که دارید ، احساس می کنید انرژی شما به اتمام رسیده است و باید زمانی را به استراحت اختصاص دهید . حال اگر این کار را نکنید و فقط به مصرف انرژی بپردازید و به بدن خود فشار بیاورید طبیعتا بدن شما واکنش نشان داده و کارایی شما پایین می آید و اگر این کار ادامه پیدا کند هم عواقب جبران ناپذیری را متحمل خواهید شد .

 

بازیابی انرژی مهمتر از همه چیز !

باید بدانید برای تقویت بدن خود و نتیجه گرفتن از ورزش و صرف انرژی ، باید به ریکاوری و یا بازیابی انرژی توجه بیشتری داشته باشید. این موضوع را ورزشکاران حرفه ای بیشتر متوجه می شوند، اگر از یک ورزشکار و یا مربی حرفه ای بپرسید که مهمترین بخش تمرین ها چیست ؟ به شما نخواهد گفت که مهترین بخش اجرای درست تکنیک ها و یا بیشتر فشار آوردن در حین انجام تمرینهاست . هرچند اهمیت بالایی دارند اما مهمترین بخش برای بهتر نتیجه گرفتن از بدن و ورزشی که انجام می شود بازیابی انرژی از دست رفته است که اگر بخوبی صورت بگیرید می تواند به شما کمک کند که نتایج فوق العاده بهتری بگیرید. پس قبل از اینکه سراغ ادامه مطلب بروید این موضوع را در ذهن خود داشته باشید که بازیابی انرژی و ریکاوری بخش بسیار مهمی برای گرفتن بهترین نتایج است.

بازیابی انرژی مغز

مغز شما نیز دقیقا مثل همه اعضای بدن به آرامش و بازیابی انرژی نیازدارد و شاید مثل اعضای دیگر بدن خستگی و نیاز به انرژی خود را نشان ندهد . مثلا شما وقتی شروع به مطالعه و یا حل مسئله می کنید، مغز شما در بالاترین راندمان خودش قرار دارد و به مقدار بسیار زیادی انرژی مصرف می کند . پس شما اگر قصد دارید بهترین استفاده را از مغز و تمرکز خود داشته باشید باید بازیابی انرژی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید . از نشانه های پایین آمدن انرژی و یا خسته شدن مغز می توان به خواب آلودگی ، خستگی ، بی حوصلگی ، حواس پرتی و … می باشد . اگر به این موارد برخوردید مطمئن باشید که ذهن شما به یک بازیابی انرژی نیاز دارد . زمان مشخصی برای رسیدن به این زمان وجود ندارد و بسته به استفاده ای که از مغزتان دارید زمان بازیابی انرژی متغیر است اما تقریبا برای مطالعه ۴۵ تا ۵۰ دقیقه و برای عملیات محاسباتی ۳۰ تا ۳۵ دقیقه برای مغز کافیست .

 

راه های صحیح بازیابی انرژی

باید دقت داشته باشید زمانی را که به استراحت مغز اختصاص می دهید بسیار مهم است . در این زمان نباید هیچ فعالیت فکری داشته باشید حتی زنگ زدن ، پیام دادن ، کارهای عقب افتاده را انجام دادن باعث می شود که مغز شما همچنان فعال و در راندمان بالا باشید و برای همین است که بعد از استراحت باز هم احساس خستگی از بین نمی رود و عدم تمرکز همچنان همراه شما می باشد.

چند راه کار ساده جهت بازیابی صحیح انرژی :

  1. چشم خودتان را ببندید و سعی کنید به هیچ چیزی فکر نکنید ( افکار به ذهن شما می آیند و می روند اما شما هیچکدام را دنبال نکنید و سعی کنید فقط به آرامش و بازیابی انرژی فکر کنید )
  2. کارهای کوچک و لذت بخش را برای خود لیست کنید و در این زمانها انجام دهید مثل خوردن یک فنجان چای یا دمنوش ، خواندن شعر ، قدم زدن و …
  3. به خاطراتی که به شما انرژی میدن فکر کنید ، خاطراتی که به آنها افتخار می کنید ، یا به دیگران کمک کردید و یا خوشحال بودید ، فکر کردن به آنها به شما انرژی می دهد .

 

اگر راه دیگه ای برای بازیابی انرژی به ذهن شما می رسه در زیر این مقاله نام ببرید که ما و دوستان از این راه کار نیز استفاده کنیم

 

موفق باشید – مجید عطایی فر

1 دیدگاه

  1. سلام.ممنون برای مقاله کاربردی شما.نوشتن هم کمک قابل توجهی به تقویت حافظه میکنه.مثل نوشتن خاطرات روزانه که بعدها میتونه به کتاب هم تبدیل بشهsosanghasemi@ymail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *